Тіршілік тынысы Tirshilik-tynysy.kz ақпараттық агенттігі
» » Үнді еліне саяхат

Үнді еліне саяхат

Ұстаздық – ұлы қызмет. Ұстаздық – кез келгеннің қолы­нан келе де бермейді, әрі кез келінге бұйыра бермейтін мәр­тебесі биік мамандық. Олай дейтініз, ұстаздар тынымсыз еңбек­тенеді, шығармашылықтың биік шыңында болады. Әр баланың сапалы білім алуына қолайлы жағдай жасап, әр балаға жеке тұлға ретінде қарайды. қырық минут сабағына дайындалу үшін оған тәулік бойы ізденуіне тура келеді. Міне, осыдан кейін ұстаздықтың жүгі жеңіл деп кім айта алар екен?!
Үнемі ізденісте жүретін, шығармашы­лықпен жұмыс жасайтын ауданға қа­расты Бесарық ауылындағы №147 орта мектептің ағылшын тілі пәні мұғалімі Ақма­рал Байжүнісова қазіргі білім беру жүйе­сінің жаңа бағдарламалары мен жобаларын игеру мақсатында Үндістан елін­де болып, алты апталық курста оқыды.
– Бұл ауыл мұғалімдерін қолдауға арнал­ған жоба. Мұны Қазақстандағы Үн­діс­тан елшілігі биыл екінші рет ұйым­дас­тырып отыр. Осындай жоба барын ғалам­тордан біліп, қатысуға ниет білдірдім. Педагогикалық-психоло­гия­лық тесттер тапсырдым, медициналық тек­серістен өттім. Сөйтіп республика бойынша 24 мұғалімнің құрамына облыстан бір өзім кірдім, – дейді А.Байжүнісова.
Дәрістер Хайдарабад қаласында ор­на­­ласқан Ағылшын және шет тілдері уни­вер­ситетінде ( EFLU – English and foreign languages University) өткі­зілген. Аталған университетте ITEC (Indian Technical and Economic cooperation) техникалық-экономикалық ынтымақ­тас­тық бағдар­лама­сы бойынша биыл екінші жыл қатарынан Қазақстан­ның ағылшын тілі пәні мұғалімдері тәжіри­бе алмасуда. Бұл бағдарламаның ерек­шелігі, тілді оқытудағы барлық сөйлеу дағдыларына жеке көңіл бөлініп, оларды дамытудағы қазіргі таңдағы жаңа әдіс-тәсілдер ұсы­ныл­ады. Дәріс кезінде Қазақстанның бі­лім саласымен таныстыру мақсатында мұға­лімдер өздері қолданып жүрген әдіс-тәсілдерді пайдалана отырып екі сабақ өткізген.
«EFLU» университетінде студенттер­ге сапалы білім алуға барлық жағ­дай жасалған. Университеттің корпу­сы оқу ғимараттары, қонақ үйлер, аурухана, дүкен, спортзал, музыкалық және компьютерлік клубтармен қамтамасыз етілген. Жоғарғы оқу орнында тек үнді елінің ғана емес, Ресей, Өзбекстан, Түркменстан, Ауғанстан, Африка, Индонезия және т.б. мемлекеттерден студент­тер оқиды екен.
Қазақстан мұғалімдерін Үндістанның білім беру жүйесімен тереңірек таныстыру үшін университеттің координатор­лары Хайдарабад қаласындағы мем­ле­кет­тік жә­не жеке меншік мек­теп­­теріне арнайы интерактивті экскурсия ұйым­дастыр­ған. Қазақстан мұға­лімдері жер­гілікті мұғалімдердің сабақтарына қа­тысып, ұстаздармен, оқушылармен, мек­­теп әкімшілігімен еркін ой бөлісіп, сұрақ-жауаптармен алмасқан.
Үндістанда мұғалім дәрежесі жоғары деңгейде. Бұл мемлекеттің қолдауынан.Сонымен қатар мұғалім оқу­шылардың және ата-аналардың ерек­­ше құрметіне ие. Бірақ та халық санының көп болуына байланысты мәселелер де жеткілікті. Мәселен, бір сыныпта 60 балаға жуық немесе одан да көп оқушы оқиды. Бірақ осыған қарамастан, білім сапасы жақсы деңгейде, оқу­шылардың көпшілігі жара­тылыс­тану-математикалық бағыт­тағы пән­дерді игеруде.
Білім беру жүйесіне қысқаша тоқ­талсақ, 3 жастан бастап балалар бала бақшаға баратын көрінеді. Баста­уыш мектеп 1-5 сыныптар (6 жастан), орта мектеп 6-8 сыныптарды қамтиды, жоғары сыныптар 8-12 сыныптар. Мектепті бітіргеннен кейін бакалавр 3 жыл, магистратура 2 жыл және докторан­тура 3-5 жылды қамтиды.
Қазақстан мұғалімдері 6 апта­ның ішінде 5 күн оқып, 2 күн үнді халқының мәдениетімен танысқан. Жалпы, үнділер салт-дәстүр, мерекелер, ұлттық тамақ және би өнеріне аса мән береді. Олар би ар­қылы бір оқиғаны баяндап беретіні белгілі. Үндінің ұлттық билері бірнеше түрге бөлінеді. Мысалы: «Катхак» биі өте динамикалық, орындалуы өте күрделі, әр іс-қимылдың өзінің мағынасы бар. Негізі ол ер адамның биі болған, бірақ уақыт өте келе, әйел адамдар да билей бастаған. Қонақтарға бишілердің ұлттық киімдері, әшекейлері, музыкасы барлығы өте үлкен әсер қалдырған.
Сонымен қатар Хайдарабад қала­сында тарихи есерткіштер, мәдениет жайлы сыр шертетін көрнекті орындар бар. Осында 1500-1600 жылдары салынған әйгілі Голконда қамалы, 1591 жылы салынған Чарминар мешіті, қолдан жасалған Хуссейн Сагар су қоймасы үстінде орналасқан әйгілі Будда моументі, атақты ханзадалар өмір сүрген Чаумахалла сарайы, Гиннестің рекордтар кітабына енген Рамоджи кино түсіру қаласында Кизара Гатта Рамаленгисвара Девастанэм (Маймыл құдайларының шіркеуі) орналасқан.
Курс аяқталғанда қазақстандық мұ­­ға­­лім­­дер өз елінің мәдениетімен, салт-­дәстүрімен, ұлттық ойындарымен үнділік­терді таныстыру мақсатында университетте шағын концерт ұйымдас­тырған. Қазақтың бауырсағын пісіріп, өздерімен бірге алып барған құрт-ірімшіктен шашу шашқан. Арқан тарту ойынын көрсетіп, үнділермен күш сынасқан. Ал «Қара жорғаны» бүкіл университет мұғалімдері буындарын был­қылдатып қазақтармен бірге қосыла билеген.
Осылайша жерлестеріміз Үндістан­нан біліммен қаруланып, елге оралды.

Шаһарбек НҰРСЕЙІТОВ
23 қараша 2019 ж. 499 0