Ел экономикасының тұғыры
Темір жолы – өмір жолы. Иә осынау ұлан-ғайыр даланың о жағы мен бұ жағын байланыстырып жатқан шойын жолы шынында да өмір жолына ұқсайды. Пойыз жолы – өмір жолы болса, пойыз – өмір, ал жолаушы – адам. Сәті түскенде жолға шығып, сапары аяқталған тұста керуеннен түсіп қалып жатады.
Жаздың соңғы айы – тамыздың алғашқы жексенбісі көлік қызметкерлерінің кәсіби мерекесі. Күннің ыстығы мен суығына, дауылы мен жауынына қарамай, халық игілігі үшін еңбек ететін сала мамандарының бірі – осы көлік тізгінін ұстап, жол қатынасын қамтамасыз ететін қызметкерлер.
Темір жол тасымалы – ел экономикасының күре тамыры. Олай дейтініміз, еліміздің халық шаруашылығы жүктерінің сексен пайыздан астамы осы шойын жол арқылы тасымалданады. Темір жол саласының маңызы жыл өткен сайын арта түсуде. Сондай-ақ сала жыл өткен сайын біртіндеп жаңаруда. Атап айтар болсақ, тасымалда жаңа вагондар іске қосылып, қызмет көрсету жаңа талаптарға сай жаңарып келеді. Бұл көлік тізгініндегі жүргізушілер мен жолсеріктердің ғана емес, барлық тасымал, қозғалыс, жол саласында еңбек етіп келе жатқан жандардың төл мерекесі. Әрине, темір жол саласында шешілмей жатқан мәселелер де баршылық.
Теміржолшылар елдегі жолаушылар және жүк тасымалын қамтамасыз етсе, темір жолды дамыту жобалары бүтін бір аймақты қалыптастырудың драйвері. Темір жол қай уақытта да мемлекеттің шаруашылық және өндірістік дамуында экономикалық және сауда байланыстарын кеңейтудегі негізгі саласы болып қала бермек. Ал осы салада қызмет ететін еңбеккерлер қоғамда зор құрметке лайық.
Шойын жолдың сонау ғасырдағы тарихына көз жүгіртсек, дүниежүзінде тұңғыш темір жолды 1825 жылы Англияда Дж.Стефенсон салдырған. Ол жол Стоктон-Дарлингтон желісіне қатынап, барлығы 21 шақырымды қамтыған. Мұнан соң ХІХ ғасырдың 30-жылдары Австрияда, Германияда, Бельгияда және француз елінде темір жолдары салына бастаған.
Ал Қазақстан аумағында ең алғашқы теміржол көлігі «Покров-Слободка Урбах» желісімен 1894 жылдың 25 қазанынан бастап қатынаған. Бұл жолдың 130 шақырымы еліміз аумағымен өткен. Сондай-ақ 1891-1896 жылдары салынған Транссібір, 1901-1906 жылдары салынған Орынбор-Ташкент теміржол желілері қазақ даласымен өткен. Осы уақыттарда тасымалмен бірге қазақ даласында сауда-саттық та жандана түскен.
Ал елімізде Кеңес Одағының ең үлкен ұйымы «Қазақстан теміржолы» 1958 жылы құрылған. 1960 жылдары «Мақат-Маңғышлақ» және «Маңғышлақ-Өзен» учаскелері салына бастап, кейіннен жаңа желілер іске қосылған. 1964 жылы саладағы электрлендіру жұмыстары да кең тыныс пен серпін берді деуге негіз бар. 2011 жылы елімізде «Тұлпар-Тальго» жолаушылар вагонын шығаратын зауыт іске қосылуы да темір жол саласындағы ең іргелі жетістік болды. 2014 жылдан бастап тұрғындар Тальго вагондарының игілігін көріп келеді. Айта кетейік, бүгінде елімізде теміржол желісінің жалпы ұзындығы 14,4 мың шақырымнан асады.
Ал, аудандағы теміржол саласын жандандырып, жолаушылар тасымалын оңтайландыруда қаншама қызметкер елеулі еңбек етуде. Саланың жандануына өзіндік үлес қосан «Сырдария ауданының құрметті азаматы», «Парасат» орденінің иегері Әби Сарқыншақовтың есімін ерекше құрметпен атап өткеніміз жөн.
Еліміздің көлік әлеуетін дамытуда стратегиялық маңызға ие теміржол саласы шын мәнінде экономиканың күретамырына айналып отыр. Шет елдермен байланыс жақсарып, жүк және жолаушы тасымалы, инфрақұрылым мен көліктік логистика дамып, өндіріске жаңа технологиялар енгізіле бастады. Сондай-ақ цифрландыру жүйесі де – алға жылжудың айқын көрінісі. Қазір жол жүруге арналған құжатты ұялы телефон арқылы алуға және көлік қозғалысын бақылап отыруға мүмкіндіктер бар. Қалай десек те, тасымал саласының кешегісі мен бүгінгісі салыстыруға келмейді. Айырмашылық жер мен көктей, ілгері жылжу айқын көрінеді.
Осы ретте, саланың ыстығы мен суығына төтеп беріп, халық игілігі үшін еңбек етіп жүрген жандарды, сала ардагерлерін кәсіби мерекемен шын жүректен құттықтаймыз. Еңбектеріңіз еселі, абыройларыңыз асқақ, отбастарыңыз аман болсын! Елеулі еңбектеріңіздің жемісін көріп, қиын әрі жауапкершілігі жоғары саладағы міндеттеріңізді адал атқарып, ел-халықтың алғысына бөлене беріңіздер демекпіз.
Аружан МҰХАНБЕТҚАЛИ