Сырдан қанаттанған ұстаз
Қасиетті Сырдариядан талай түлектер қанат қағып, еліміздің түкпір-түкпірінде еңбек етіп жүр. Бүгінгі кейіпкеріміз – өзінің сүйікті мамандығы арқылы ұлағатты ұстаз атанған қадірлі жан. Сапура Дауылбаева – аудандағы қарашаңырақ – №35 орта мектебінде оқып, бүгінде Алматы қаласындағы Халықаралық Қазақстан-Түркия лицейінде директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары қызметін абыроймен атқарып келе жатқан ұлағат иесі. оқырман назарына шалғайда жүрген түлекпен болған сұхбатты ұсынамыз.
– Сапура Бүркітбекқызы, өзіңіз туып-өскен жеріңіздің ыстық сәлемін қабыл алыңыз. Алтын ұя мектебіңіз өзінің 100 жылдығын атап өтуде. Қандай естеліктер айтасыз?
– «Әркімнің туған жері – мысыр шаһары» демекші, қайда жүрсем де туып-өскен жеріме деген сағынышым басылған емес. Аяулы әкешім – Бүркітбек 2013 жылы бақилық болды. Анам Күлпаштың өнегелі тәрбиесі, бауырларымның ыстық ықыласы, білім алған қасиетті қарашаңырақ, ұстаздарымның тәлім-тәрбиесі, бәрі-бәрі есімде. Алғаш мектеп табалдырығын аттаған кездегі ұстаздарымның, жаңа өмірге бағыт-бағдар берген барша мұғалімнің, бірге оқыған құрбы-құрдастарымның орны бір төбе. Қазіргі кезде ұлағатты ұстаз атануымның өзі менің өмірімде ерекше орын алған, өзінің сабақ беру әдісімен сүйсіндірген Сұлупан апайдың арқасы десем артық айтқандық болмас. Сұлупан апайдың химия сабағын сыныптағы барлық оқушы жақсы көрді. Сабаққа қызықпайтын оқушы болмайтын. Барлығымызға әртүрлі тапсырма беріп, 45 минуттің қалай өтіп кеткенін де білмей қалатын едік. Қазір мен өзімнің сабақ беру әдіс-тәсілімді де сол кездегі апайымның берген сабақтары секілді өткізуге тырысамын. Қанша жыл өтсе де әдістің ескіргенін байқамаппын. Қайта балалардың қызығушылығы, ынталары арта түсетініне көзім жетіп келеді. Ал мектебімнің 100 жылдығы туралы хабардармын. Оны әлеуметтік желіден көрдім. Енді оған атсалысуға арақашықтық кедергісін келтірмесі анық. Барынша қолдап, қол созуға дайынмын.
– Мектепті бітіргеннен кейін қандай мамандық иесі атандыңыз, қазіргі қызметіңіз туралы айтсаңыз?
– Мектепті бітірген жылы бірден оқуға түсе алмадым. Екі жылдай балабақшада еңбек еттім. Сол жылдары өзімнің мұғалім болуға қабілетімнің, икемімнің бар екендігіне көзім жеткендей болды. 1993-1997 жылдары Қорқыт ата атындағы гуманитарлық университетте тарих мамандығы бойынша оқып, қызыл диплом алдым. Сонан соң әсем қала Алматыдағы Қыздар педагогикалық университетінде 22 жыл бойы сабақ бердім. 2014 жылы Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университетін мәдениеттану мамандығы бойынша гуманитарлық ғылымдар магистрі академиялық дәрежесін алдым. Қазіргі уақытта Алматы қаласында халықаралық Қазақстан-Түркия лицейінде директордың оқу ісі жөніндегі орынбасарымын.
– Ұзақ уақыт бойы жоғарғы оқу орнында қызмет етіпсіз, ал қазір сіз еңбек етіп жүрген лицейдің басқа мектептерден қандай айырмашылығы бар?
– Меніңше, көп айырмашылығы жоқ. Білім беру саласы жаңартылған бағдарламаға көшкенін білесіздер. Жалпы лицей өзінің бала санымен ерекшеленеді. Оқушы саны мұнда аз. Үш тілде дәріс беріледі. Қосымша сағат саны қарастырылған. Оқушылардың сапалы білім алуларына барлық жағдай жасалған. Оларда бос уақыт бола бермейді. Барлық уақыт білім алуға жұмсалады. Сондықтан болар біздің лицейде жоғарғы оқу орындарына түсу көрсеткіші жоғары болады.
– Сіздің ойыңызша ауыл мектебі мен қала мектебінің арасында алшақтық бар ма?
– Қала мектептерінде мүмкіндік мол. Жаңа технологияның барлығы алдымен қалаға келеді. Бірақ қазір жергілікті жердегі білім саласы да мол қаражаттың арқасында барлық жағдайға қол жеткізген. Сапалы білім беру ұстаздарға байланысты. Олардың шығармашылықпен айналысуы, ізденімпаздығы, біліктіліктерінің жоғарылығы мықты шәкірт тәрбиелеуге жол ашады. Қарап отырсаңыз, қазіргі министр де, әкім де барлығы ауыл мектебінен білім алған. Оларға сабақ берген де ауыл мұғалімдері. Сондықтан айтарлықтай алшақтық жоқ дер едім. Барлығы ұстаздардың еткен еңбегіне байланысты.
– Өткен жылдың соңында «Мұғалім мәртебесі туралы» заң қабылданды. Аталған заң мұғалімдердің барлық құқығын қорғай ала ма?
– Қандай қызмет болмасын барлығы да заңға байланысты. Құжатпен бекітілген заңның үстемдігі болады. Ал мұғалімдерді құрметтеу үшін арнайы заң керек деп ойламаймын. Парасатты, көрегендігі бар ел қашанда ұстазын заңсыз-ақ ұлықтайды. Қай кезде де ұстаздың алдын шәкірті кесіп өтпеген. Қанша жыл өтсе де әріп танытып, білім берген ұстазын алақандарына салып, құрмет тұтады емес пе?! Ал қадірін кетіретін ұстаз болса, ол өзінің кемшілігі. Жалпы заңның қабылдауына қуанғанымыз рас. Артық жүктемелерден арылып, енді мұғалімдердің алдында бір ғана мақсат болады, ол – оқушыларға сапалы білім беру.
– Тәжірибелі ұстаз ретінде білім саласында қандай өзгерістер болғанын қалар едіңіз?
– Қазір білім саласында жаңартылған бағдарлама іске асты. Бұл бағдарлама оқушыны айтпағанда, мұғалімдердің өзіне қиыншылық тудыруда. Оқулық пен бағдарлама бір-біріне сәйкес әрі түсінікті болуы керек. Оқушыға жүктеме өте көп. Сондықтан әлде де бағдарламаны жетілдіретін тұстары бар, бұл пікірімен ұстаздар қауымы да келіседі деген ойдамын. Ал әрбір мектепте психолог мамандарының болу қажеттігі қоғамдағы күнделікті өзгерістердің өзі дәлелдеп отыр.
– Отбасыңыз туралы айтсаңыз?
– Жұбайым Арман Талдықорғанның Сарыөзек ауылынан. Бейбарыс, Бегайым, Бекарыс есімді үш баламыз бар. Кішкентайым бес жаста. Балаларды ата-аналық мейірімге бөлеп, елінің азаматы болып өсулеріне жағдай жасап келеміз.
– Әңгімеңізге рахмет!
Сұхбаттасқан
Бибісара ЖАНӘЛІ