Кәсіп бастауға арналған маңызды қадамдар қандай?
Әлемге белгілі америкалық зерттеуші, кәсіпкер, SAS компаниясының негізін салушы, Джеймс Гунайт бір сөзінде: «Бизнесте табысқа жетудің жолы – креативтіліктен туатын инновацияда» деген болатын. Расында, кәсіппен айналасам деген әрбір адам табысты еселей білетін ерекше қабілетке ие болуы тиіс. Және де кез келген бизнес иесі өзі бастаған кәсіптің болашағын бағамдап, бағдарлай алғаны абзал. Жалпы, кәсіпті игеруге талпынған кез келген жан ескеретін білмейтін қарапайым дүние жеткілікті.
Шын мәнінде, көпшілікке барлық мамандықты толықтай меңгеру үшін білім мен біліктіліктің маңызы зор. Көптеген мамандықтардың ішінде бизнес саласында ықпалды тұлғаға айналу үшін тыңбай еңбек ету функциясынан ауытқымау керек. Бүгінде маркетология саласын жетік меңгерген кәсіби мамандар тұтынушының сұранысына сай жұмысты үйлестіре білу керектігін алға тартады. Сонымен қатар өнімнің өтімділігін жоғарылататын сапалы қызмет түрлерін ұдайы ұйымдастыра білген жөн. Өз кезегінде біз алғаш кәсіп ашу барысында ескерілетін бірнеше қадамды назарларыңызға ұсынамыз.
Негізінен, кәсіпкер болу – өміріңізге жаңа дем беру екені даусыз. Бірінші кезекте, бизнес идеяңыз болуы шарт. Мәселен, алғашқы кезеңде кәсіпкерлік қызметтің бағытын анықтау, болашақ табысыңызға тікелей байланысты болатын ең маңызды қадамдардың бірі. Бірден сәтсіздікке ұшырайтын сәтсіз идеяларға бой алдырған кезде, сарапшылар қарапайым формуланы қолдануды ұсынады. Негізгі бастайын деп отырған кәсібіңіз қоғамға пайдалы болуы керек. Яғни, кәсіпті бастамас бұрын сіздің әлеуетті тұтынушыларыңыз Сіз не істегіңіз келетінін түсінуі маңызды екен. Идеяны сипаттаудың негізгі алғышарты болады. Алынған фразаның семантикалық және эмоционалдық жүктемесі бизнес туралы толық ақпарат беретіні даусыз. Жалпы, бизнес идеяның бар болғаны жақсы. Бірақ, бұл көп жағдайда керісінше болып жататындығын өмір дәлелдеп береді. Бұл ретте, кәсіпкер ұзақ бас қатырады және таңдалған нұсқаларға күмәнмен қарайды. Осындай процесті жеңілдету үшін интернет көмегіне жүгінген дұрыс. Бүкіләлемдік интернет көзі қазіргі таңда шағын бизнесті жүргізудің ең маңызды нұсқамасы саналады. Мүмкін, бірегей ойлар мен ұсыныстардың шоғырлануы осы бір танымал қызметтер мен әлеуметтік желілер қатарында «Твиттер», «ВКонтакте», «Live Journal», «Инстаграм» бар екендігіне сенеміз.
Екінші қадам барысында жеке кәсіпкер тәжірибеден сабақ алғаны дұрыс. Әрине, таңдалған бағыт туралы ақпарат жинау тек теориямен шектеліп қалмауы керек. Бизнесте көптеген «тұзақтар» бар. Және бұл нюанстар тәжірибелі, белсенді кәсіпкерлерге ғана белгілі. Кәсіпкерлік барлығы білетіндей тұрақсыз жұмыс, көп нәрсе ішкі түйсікке байланысты шешіледі. Әрине, мұндай жағдайда тәжірибе құнды. Сонымен бірге керекті мәліметті сіз ешқашан кітаптардан таба алмайсыз. Сондықтан тәжірибелі бизнесменнен алынған ақпарат тәуелсіз жұмыс істеу барысында үлкен қателіктерден аулақ болуға көмектеседі. Өз бизнесін қалай бастауға болатыны жайлы сіздің алдыңызда миллиондаған кәсіпкер ойлаған. Ендеше олардың тәжірибесін зерттеген жақсы. Олар бизнеске қалай келді, ұйымды қалай құрды, қандай қиындықтарға тап болды деген факторлар өз маңыздылығын жоймайды. Үшінші қадам нарықты зерттеуге тікелей байланысты. Шын мәнінде, өзге кәсіпкерлердің тәжірибесімен танысу қиын болса, онда жоспарланған қызметтің жұмыс өрісін зерттеу әлдеқайда қиын. Нарық көп қырлы. Ірі компаниялар өздерінің ағымдағы жағдайын мұқият талдау үшін көп ақша жұмсайтыны кездейсоқ емес. Мысалы, тұтынушыларға шынымен не қажет екенін, белгілі бір өнім мен қызметті қалай алғысы келетінін түсінуіңіз керек. Сондай-ақ техникалық мәселелер бар. Бизнестің қолайлы орналасуын таңдау және жалға алу үшін қажетті үй-жайларды іздестіру керек. Осы мәселені шешу үшін екі жақты біріктірудің қос жолы бар екенін мамандар айтып жүр.Талдауды өз бетімен жасауға болады. Осы саладағы журналистік материалдарды зерттеу қажеттілігі туындайды. Сонымен бірге әрбір кәсіп иесі бизнес жоспар құруға мүдделі. Жоспарлау бизнесті жүргізудің маңызды бөлігі болып табылады. Іс-әрекет жоспарын жасамаған жандар барлық ықтимал қауіптерді есептемеген болып табылады. Яғни, олар компассыз ұзақ сапарға шыққан жолаушылар сияқты. Бизнес-жоспар – өз бизнесін қай жерде бастау керектігін шешетін адамның бірқатар тапсырмаларының соңғы теориялық кезеңі. Бұдан кейін ғана біз айтып отырған практикалық қадамдар жүзеге асады. Ал әзірше біз жоспар жасауға кеңес береміз. Тәжірибелі кәсіпкерлер оны мүмкіндігінше егжей-тегжейлі дәлелдеуге машықтану керектігін айтады. Себебі, бастапқы шығындарды жазу жеткіліксіз. Мүмкіндігінше, бизнестің ілгерілеуін алдағы 6-12 айға есептеу керек. Бұл – бизнестің динамикадағы болжалды дамуын көрсетеді. Нашар ойластырылған бизнес-жоспар Сізді құрдымға апаруы ықтимал.
Дайындаған
Балтабай ОРДАБЕКОВ
Балтабай ОРДАБЕКОВ