Мемлекеттік қызмет көрсету электронды түрде жүргізіледі
Мүмкіндігі шектеулі адам – әлеуметтік қорғалуды қажет ететін қоғамның ең осал тобы. Елімізде мүгедектерді қорғау арнайы заңмен бекітілген. оларға бұдан былай «Е-лицензиялау» мемлекеттік деректер қоры» ақпараттық жүйесі порталы арқылы электрондық түрде қызмет көрсетіледі. оқырман назарына мемлекеттік қызметтерге қатысты өзгерістер бойынша Еңбек, әлеуметтік қорғау және көші-қон комитетінің Қызылорда облысы бойынша департаментінің №3 МӘС бөлімінің басшысы Мәдина Жұмағалиевамен сұхбатты ұсынамыз.
– Мәдина Нұрғалиқызы, мүгедектерге «Е-лицензиялау» мемлекеттік деректер қоры» ақпараттық жүйесі порталы арқылы электрондық түрде көрсетілетін мемлекеттік қызметті көрсету тәртібі туралы айтсаңыз?
– ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2021 жылғы 3 наурыздағы №60 бұйрығымен жаңа редакцияда қолданысқа енгізілген ҚР Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 30 қаңтардағы №44 бұйрығымен бекітілген «Медициналық-әлеуметтік сараптама жүргізу қағидаларының» 2-1 қосымшасының «Мүгедектікті және еңбек ету қабілетінен айырылу дәрежесін белгілеу немесе қажетті әлеуметтік қорғау шараларын айқындау» мемлекеттік көрсетілетін қызмет стандартына сәйкес, Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің Еңбек, әлеуметтік қорғау және көші-қон комитетінің аумақтық бөлімшелерімен аталған мемлекеттік қызмет көрсетіледі.
Мемлекеттік қызмет көрсету нысаны электрондық, ішінара автоматтандырылған қағаз түрінде жүреді.
«Мүгедектікті немесе еңбек ету қабілетінен айырылу дәрежесін белгілеу және қажетті әлеуметтік қорғау шараларын айқындау» мемлекеттік қызметі мемлекеттік қызметтерді көрсету тәртібін айқындайтын нормативтік құқықтық актілерге сәйкес жүргізіледі.
Қағиданың 9-тармағына сәйкес, куәландыру немесе қайта куәландыру осы Қағидаларға 1-қосымшаға сәйкес нысан бойынша медициналық-әлеуметтік сараптама жүргізуге арналған өтінішке сәйкес, куәландырылатын адамның, өтініш берген кезде заңды тұлғаның жеке басын куәландыратын құжатты ұсына отырып және «Электрондық үкімет» шлюзы арқылы мемлекеттік ақпараттық жүйелерден электрондық-цифрлық қолтаңбамен куәландырылған электрондық құжаттар нысанында алынатын мәліметтер негізінде жүргізіледі.
– Мүгедектігі бар тұлғалар үшін міндетті құжаттар тізбегі туралы хабардар етсеңіз?
– «Мүгедектігі бар тұлғалардың орталықтандырылған деректер банкі» автоматтандырылған ақпараттық жүйесінің бизнес-процестерін автоматтандырылуына байланысты қазіргі уақытта куәландыру жүргізуге міндетті құжаттар болып табылатын 031/е нысанындағы жолдама, Қазақстан Республикасы азаматының жеке куәлігі, тұрақты тұрғылықты жерi бойынша тiркелгенiн растайтын құжат, міндетті әлеуметтік сақтандыру жүйесіне қатысу немесе қатыспау фактісін растайтын құжат «Электрондық үкімет» шлюзы арқылы автоматты түрде қалыптастырылады.
Ал ақпараттық жүйеге енгізілген басқа қосымша құжаттар (себеп-салдарлық байланысты белгілеген тиісті қызмет саласындағы уәкілетті орган берген құжаттың жараланумен, контузиямен, жарақаттанумен, мертігумен, аурумен байланысты мүгедектіктің себебін айқындау үшін құжат; жарақаттың немесе аурудың еңбек (қызметтік) міндеттерін орындаумен себеп-салдарлық байланысын айқындайтын құжат; кәсіптік ауруға шалдыққан адам ұсынатын кәсіптік ауру және улану диагнозын анықтау (аурудың кәсіппен байланысын анықтау) кезінде сараптаманы жүзеге асыратын денсаулық сақтау ұйымының қорытындысы – адамның кәсіптік ауруға шалдықанын айқындайтын құжат және т.б. құжаттар) қазіргі уақытта қызмет алушының ұсынуымен «МОДБ» АЖЖ-не сканерленіп енгізіледі.
Қағиданың 37-тармағына сәйкес, МӘС жүргізу нәтижесі МӘС бөлімінің немесе МӘС әдіснама және бақылау бөлімінің сараптамалық қорытындысы болып табылады. Оның негізінде куәландырылатын адамға немесе оның заңды өкіліне Стандартта көзделгендей аталған бөлімдердің сараптамалық қорытындылары қағаз түрінде беріледі.
– Мүгедектікті растау туралы ақпарат қалай ұсынылады?
– Стандартқа сәйкес, мүгедектікті растау туралы ақпарат және осы тармақта көрсетілген, мемлекеттік қызмет көрсету кезінде куәландырылатын адам алған құжаттардың электрондық нысандары «Электрондық үкімет» www.egov.kz веб-порталының «жеке кабинеті» арқылы ЭЦҚ-ны немесе бір реттік паролді пайдалана отырып, куәландырылатын адамның сұрау салуы бойынша ұсынылуы керек. Алайда, қазіргі уақытта Халыққа қызмет көрсету орталығымен мүгедектікті растау туралы ақпарат қайта куәландыру мерзімінсіз белгіленген мүгедектерге ғана беріледі. Басқа мүгедектерге (қайта куәландыру мерзімі бар мүгедектер, 18 жасқа дейінгі мүгедек балалар, Оңалтудың жеке бағдарламаларының көшірмелері) мүгедектігін растау туралы ақпаратты қызмет алушылардың жазбаша өтініштері бойынша әдіснама және бақылау бөлімімен қағаз түрінде берілуі жалғастырылуда. Осыған байланысты Стандартта көзделгендей, ХҚКО-мен барлық санаттағы мүгедектерге мүгедектікті растау туралы ақпаратты және оңалту жеке бағдарламалапы көшірмелерін беру мәселесін, сондай-ақ, мемлекеттік қызмет көрсету кезінде куәландырылатын адам алған басқа да құжаттардың электрондық нысандарын «Электрондық үкімет» www.egov.kz веб-порталының «жеке кабинеті» арқылы ұсынылуын қарастыруды ұсынамыз.
– Мүгедектікті куәландыруға байланысты тағы да қандай өзгерістер болуда?
– Қазіргі уақытта ҚР ЕХӘҚМ мен Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің ақпараттық жүйелерін интеграциялау жолымен проактивті сырттай куәландыруды куәландырылатын адамның қатысуынсыз өткізу жоспарлануда. Осыған орай, сырттай куәландыруға көшудің және жоғарыда аталған құжаттардың «Электрондық үкімет» шлюзі арқылы автоматты түрде қалыптастырылуы медициналық ұйымдардың және Денсаулық сақтау министрлігінің ақпараттық жүйелерінің «Мүгедектердің орталықтандырылған деректер базасы» автоматтандырылған ақпараттық жүйесі және басқа да мемлекеттік органдардың ақпараттық жүйелерімен интеграциялануға дайындығына байланысты екенін ескеру қажет.
– Әңгімеңізге рақмет!
Сұхбаттасқан Бибісара ЖАНӘЛІ