Басты мақсат – тұрғындар сенімін ақтау
«Білектінің заманы өтті, білімдінің заманы келді». Бұл хан Абылайдың осыдан бірнеше ғасыр бұрын айтқан сүбелі сөзі. Расында да қазір біліммен, парасатпен, жаңаша ойлаумен ғана өзгеден көш ілгері озуға болады. Мемлекеттік қызметшінің бойында білім мен біліктілік ұштасса, ел жарқын жетістіктерге жетіп, биік белестерді бағындырады. Сондықтан бұл салада тек білімі мен білігі ұштасқан мамандар қызмет атқаруы қажет. Осы орайда «23 маусым – Мемлекеттік қызметшілер күні» мерекесіне орай аудан әкімі аппаратының басшысы Рысбек Болатұлы Шайхиевпен сұхбаттасудың сәті түсті.
– Рысбек Болатұлы, Мемлекет басшысы соңғы үш жылда мемлекеттік басқаруға қатысты бірқатар саяси реформаны жария етті. Оның бәрі әрбір мемлекеттік қызметшіге, қала берді әр азаматқа жауапкершілік жүктейді. Сіздің пікіріңізше, Жаңа Қазақстандағы мемлекеттік қызмет қалай ұйымдастырылуы керек? Бүгінгі сұхбатымызды мемлекеттік қызмет саласындағы жаңалықтар мен басым бағыттардан бастасақ.
– Байқасаңыз әр Жолдауда міндетті түрде мемлекеттік қызмет саласы туралы айтылады. Мемлекет басшысы өткен жолғы Жолдауында «Біздің мұратымыз – Жаңа Қазақстанды құру. Жаңа Қазақстан дегеніміз – егемен еліміздің болашақтағы бейнесі» деп атап өтті. Бұл қоғамдық санаға серпін беріп, елдің ертеңгі күнге сенімін арттыруда. Президент атап өткендей, біз мемлекет пен қоғамның өзара сеніміне және құрметіне негізделген жаңа саяси мәдениетті қалыптастыруға міндеттіміз. Ал бұл мақсатқа жету үшін әрбір адам және бүкіл қоғам, құндылықтарымыз түбегейлі жаңаруға тиіс.
Президент «Адам мемлекет үшін емес, мемлекет адам үшін» деп үнемі айтып келеді. Осыған сәйкес, Жаңа Қазақстандағы мемлекеттік қызмет бюрократияға жол бермейтін, сервистік сипатта ұйымдастырылуы керек. Бұл – халықтың талабына сай болу, елдің қажетінен шыға білу деген сөз. Бүгінде халық тарапынан мемлекеттік органдардың қызмет көрсетуіне қатысты кейбір көңіл толмаушылықтардың бары жасырын емес. Осы олқылықтардың орнын толтыру – біздің қызметіміздің басты бағдары. Ол үшін ашық, әділ, адал, адамға бағдарланған мемлекеттік аппарат қалыптастыруымыз қажет. Мақсатымыз – ел игілігіне қызмет ету. Жаңа Қазақстандағы мемлекеттік қызметті ұйымдастыру осы бағытта жүргізілуі тиіс деп есептеймін.
– Ауданда қанша мемлекеттік қызметші бар? Олардың кәсіби білімі мен тәжірибесін арттыру мақсатында қандай жұмыстар жүргізілуде?
– Ауданда жергілікті бюджеттен қаржыландырылатын мемлекеттік әкімшілік қызметшілердің жалпыштаттық саны 128 бірлікті құрайды. Мемлекеттік қызметшілердің орташа жасы қазір 40 жас болса, орташа еңбек өтіл 10 жыл. Аудан әкімдігіне қарасты мемлекеттік мекемелерде жұмыс жасайтын мемлекеттік қызметшілердің 48-і әйел. Қазіргі уақытта 119 мемлекеттік қызметші нақты жұмыс жасауда. Ағымдағы жылы 12 мемлекеттік қызметшіні қайта даярлау, 37 мемлекеттік қызметшіні біліктілігін арттыру курстарынан өткізу жоспарланған, оқу семинарларына қатысу жоспарға сәйкес жүргізілуде. 2023 жылы 12 мемлекеттік қызметшіні тағылымдамадан өткізу жоспарланып, жоспарға сәйкес тиісті жұмыстар жүргізілуде, есепті кезеңде 6 мемлекеттік қызметші тағылымдамадан өткен. 2023 жылдың есепті кезеңінде бос мемлекеттік әкімшілік лауазымдарға барлығы 3 конкурс өткізіліп, нәтижесінде 3 азамат қызметке қабылданған, оның ішінде мемлекеттік қызметке алғаш рет орналасқандар 2 азамат бар.
– Сізге Әдеп жөніндегі уәкіл қызметі де қатар жүктелген. Осы туралы айтып өтсеңіз?
– Соңғы жылдары Әдеп жөніндегі уәкіл қызметі қолданысқа енді. Бұл қызмет заңнамалық тұрғыдан да реттелді. Сырдария ауданы бойынша Әдеп жөніндегі уәкіл қызметі аудан әкімі аппаратының басшысы ретінде маған жүктелген. Әдеп жөніндегі уәкілдер институтын нығайту, халықтың мемлекеттік органдарға деген сенімінің артуына, мемлекеттік қызметте өзара қатынастар мәдениетінің қалыптасуына, сондай-ақ сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнаманың және қызметтік әдеп нормаларын бұзудың алдын алуға мүмкіндік береді. Жалпы Әдеп жөнiндегi уәкiл қызметтiк әдеп нормаларының сақталуын қадағалайтын және мемлекеттiк қызмет, сыбайлас жемқорлыққа қарсы iс-қимыл туралы заңнама мен Қазақстан Республикасы мемлекеттiк қызметшiлерiнiң Әдеп кодексi талаптары бұзылуының алдын алуды назарда ұстайды. Сондай-ақ өз функциялары шегiнде мемлекеттiк қызметшiлер мен азаматтарға кеңес беретiн мемлекеттiк қызметшi болып табылады. Биыл мемлекеттік қызмет саласы бойынша Әдеп жөніндегі уәкілдің қатысуымен дербес бөлімдер мен ауыл әкімі аппараттарында кездесулер, семинарлар, тақырыптық талқылаулар ұйымдастырылуда. Аудан әкімдігінің ресми интернет ресурсында, барлық мекемелерде Әдеп жөніндегі уәкілдің байланыс нөмерлері, электронды поштасы, қабылдау күндері орналастырылған. Мемлекеттік қызмет департаментімен бірлесіп 6 құқықтық оқыту семинары өткізілді. Сондай-ақ 12 мемлекеттік қызметшіге және 4 азаматқа жеке консультативтік көмек көрсетілді. Бұдан бөлек, түсіндірме жұмыстарын жүргізу мақсатында ҚР Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Қызылорда облысы бойынша департаментімен бірлесіп құқықтық оқу семинарлар ұйымдастырылуда. Мемлекеттік органның оң имиджін және ұжымда жағымды ахуалды қалыптастыруға елеулі үлес қосқан тұлғаларды көтермелеу туралы мемлекеттік орган басшыларына ұсыныстар енгізіліп қазіргі таңда 50-ге жуық мемлекеттік қызметші марапатталды.
– Мемлекет басшысының басшылық штатты азайту бойынша тапсырмасы бар. Бұл тапсырма ауданда қалай орындалуда?
– Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаевтың мемлекеттік аппаратты оңтайландыруға қатысты тапсырмасына және «Қызылорда облысының мемлекеттік органдарын басқару схемасының» жаңа жобасы аясында ағымдығы жылы Сырдария ауданында әкімшілік шығындарды азайтып, басшылық құрамды оңтайландыру жұмыстары жүргізілді. Осы орайда, Сырдария ауданы әкімдігіне қарасты 12 аудандық дербес бөлім 8 бөлімге дейін азайды. Яғни, 12 бөлім басшысы 8-ге дейін қысқарды. Бұл шешім мемлекеттік қызметтердің сапасы мен ұтқырлығына оң әсер етіп, жұмыс сапасын бұрынғыдан төмендетпей, жоғарылату бағытында өз нәтижесін беруде. Осы ретте тоқсан сайын жергілікті атқарушы органдардағы моральдық-психологиялық ахуалды анықтау мақсатында мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі бекіткен нұсқада анонимдік сауалнама жүргізілуде. Есепті кезеңде аудан әкімдігіне қарасты барлық мемлекеттік органдардың мемлекеттік қызметшілері қамтылды. Оның қорытындысы барлық атқарушы органдарда өткізілген семинар-кеңестерде қаралып, ұжымдарда алдағы уақытта жүргізілуге тиісті жұмыстар нақтыланды.
– Саладағы әкімшілік құқық бұзушылықты алдын алу және болдырмау бойынша қандай жұмыстар жүргізілуде? Сондай-ақ Әдеп кодексінің нормаларын сақтау бойынша қандай шаралар атқарылды?
– Сұрағыңыз өте орынды. Бұл – облыс әкімдігінің және прокуратураның қатаң бақылауында тұрған мәселе. ҚР Бас прокуратурасының Құқықтық статистика және арнайы есепке алу жөніндегі комитетінің базасында қалыптастырылатын әкімшілік жазалар банкіне тоқсан сайын мониторинг жүргізілуде. Әкімшілік құқық бұзушылық жасаған мемлекеттік қызметшілерге қатысты тиісті шаралар қабылдау бойынша тиісті мемлекеттік органдар басшыларына ұсыныстар енгізілуде. Аудан әкімі аппараты тарапынан мемлекеттік қызметшілердің Әдеп кодексінің нормаларын сақтауы бойынша әлеуметтік желілерге күнделікті мониторинг жасалуда. Нақты кезеңде аудан әкімі аппараттары мен жергілікті бюджеттен қаржыландырылатын атқарушы органдары мемлекеттік қызметшілерінің әлеуметтік желілерлегі парақшаларына жүргізілген мониторингтің нәтижесінің бірқатар қызметшілердің «facebook», «vk», «instagram» әлеуметтік желілеріндегі парақшаларында Әдеп кодексінің нормаларын сақтамау деректері анықталған жоқ.
ҚР Президентінің 2015 жылғы 29 желтоқсандағы №153 Жарлығымен бекітілген Қазақстан Республикасы мемлекеттік қызметшілерінің Әдеп Кодексінің 5-тармағының талаптарына сәйкес, мемлекеттік қызметшілер өзінің іс-әрекетімен және мінез-құлқымен қоғам тарапынан айтылған сынға себепкер болмауға тиіс екендігі көрсетілді. Қазіргі таңда аталған мәселе Әдеп жөніндегі уәкілдің тікелей бақылауында және үнемі қатаң қадағалануда. Осыған орай, барлық мемлекеттік қызметшілердің қызметтік әдепті сақтаудағы жауапкершілік деңгейін арттыру жүктелді. Сондай-ақ мемлекеттік қызметке алғаш қабылданған Әдеп кодексінің мәтінімен және мемлекеттік қызметтегі шектеулермен формальды түрде танысып қана қоймай, оларды толыққанды ұғыну үшін мекеме басшыларына және тәлімгерлерге мемлкеттік қызметке алғаш қабылданған тұлғаларға Әдеп кодексін және шектеулерді егжей-тегжей түсіндіру жұмыстарын жүргізу тапсырылған.
– Кейде мемлекеттік қызметшілер жұмыстан тыс уақытта да жұмыс істейді деген ақпарат айтылып жатады. Бұның алдын алу үшін ауданда қандай шаралар қабылданған?
– Мемлекеттік қызметшілердің артық жұмыс істеуінің және қызметтік автокөліктерді мақсаттан тыс пайдалану фактілерінің алдын алу мақсатында рейд жұмыстарын жүргізу үшін жұмысшы топ құрылған. Топ мүшелері тұрақты түрде рейд жүргізуде. Сырдария ауданы әкімдігінің мемлекеттік мекемелерінде жұмыс уақыты аяқталғанда компьютерлерді автоматты түрде өшіру бағдарламасы орнатылған. Аудан әкімі аппаратының ғимаратында және аудандық бюджеттен қаржыландырылатын мемлекеттік органдар орналасқан мекемелер үйі ғимараттарында мемлекеттік қызметшілердің жұмысқа кіріп-шығуін бақылайтын СКУД жүйесі жұмыс жасауда.
– Сұхбатыңызға рақмет. Қызметтеріңізге табыс тілеймін!
Сұхбаттасқан
Ақтөре Ибрагимұлы