Таңдауың қандай, жас түлек?
Бүгінде әлемдік трендте жүрген мамандықтар қатары жеткілікті. Ескі мамандықтар атласы заман көшінен тысқары қалып, жаңа жұмыс түрлері қаулап шығуда. Негізінен, мамандық таңдауда жас түлек қарым-қабілетіне көңіл бөлгені дұрыс. Әрине, болашақ мамандықты таңдау арқылы адамның келешегі қалыптасады. Сондықтан әрбір мектеп бітіруші жас түлек қателікке жол бермегені жақсы.
Расында, мектеп қабырғасынан түлеп ұшқан кез келген жастың мамандық таңдауына отбасылық фактор әсер етеді. Ата-ананың нұсқауымен жастардың көпшілігі өзі қаламаған мамандықтың құрсауына түсетіні жасырын емес. Қазіргі уақытта жастар арасында техникалық мамандықтарға қызығушылық басым. Сонымен бірге медицина, педагогика, ақпараттық технология секілді бірнеше мамандықты таңдауға әуес жастар арасында жұмыссыздық деңгейі басым. Ең алдымен, жас түлек мамандықты таңдау барысында жұмыс көзі табылатын, күнкөрісті қанағаттандыра алатын мамандықты игеруге бейімделуі керек. Сонда ғана оның алған білімі мен жинақтаған тәжірибесі көпшілік арасында сұранысқа ие болады. Әрине, кез келген мамандықты сұраныс көзіне айналдыру үшін кәсіби біліктілікті жоғарылату – маңызды рөл ойнайды.
Өз кезегінде жас түлектер мемлекет есебінен оқуды жөн санайды. Расында, мемлекеттік грант иегері атану ата-ана үшін үлкен көмек. Өз кезегінде болашақ мамандар үшін бөлінетін гранттар санын саралап көргенді дұрыс санадық. 2023 жылғы тестілеу жүйесіне біраз өзгерістер мен жаңа мүмкіндіктер еңгізілді. Ағымдағы жылға Қазақстандықтарға 88 мың грант берілді. Грантқа түсуге болатын ең көп балл – 140. Ең төменгі өту балы – 50 балл. «Педагогика» мамандықтарына оқуға түсу үшін кем дегенде 75 балл болу керек. Білім беру бағдарламаларына байланысты әр университет өзінің өту балын белгілеген. Әрине, 88 мың грантқа қол жеткізген студенттерден бөлек, ақылы негізде оқитындар баршылық. Олардың өзі қалаған мамандықтарына түсті деген ұғым қате болуы ықтимал.
Жылына мыңдаған маманның дипломы сандық түбінде жатқаны қынжылтады. Көбі құрылысшы, жүк көтеруші, сатушы, даяршы секілді жұмыстардың жетегіне түседі.
Шаған ауылындағы №37 мектеп-лицейдің 11 сынып оқушысы Айжан Рамазан болашақта таңдайтын мамандығына байланысты өз пікірін білдірді.
– Менің ата-анам өзімнің кез келген таңдауыма барлық жағынан қолдау көрсетуде. Мамандық таңдауда бастауыш сыныптан бастап, математика пәндеріне қызығушылығым бар екенің түсіндім. Нақтырақ айтсам, өзімнің мамандығымды таңдауда негіз болған ата-әжем. Мен сол кісілер секілді жан-жағын шабыттандыратын білікті педагог болып, шәкірт тәрбиелеуге өз алдыма мақсат етіп қойдым. Мектептегі өзін-өзі басқару секілді іс-шараларда мен өз бойымда тек математика-физика пәндері бойынша ғана емес, сонымен қатар адамдармен тез тіл табысу, оқушылармен жұмыс жасай білу, педагогтік қабілеттер бар екенін түсіндім. Алдағы уақытта ұстаздық мамандықты меңгеріп, балаларды білім нәрімен сусындатқым келеді. Расында, ұлық мамандықты игеріп, ұстаздарым секілді адалынан халық баласын оқытқым келеді, – деді жас түлек.
«Мамандық таңдау — өміріңіздің бір кірпішін дұрыс қалау» деген тәмсіл бар. Ендеше, жас түлектер өмірі үшін маңызды мамандықты таңдай біліп, кәсіби маман иесі атанудың қыр-сырын игерсе деген тілек бар.
Меруерт ӘБСАДЫҚОВА,
Қорқыт ата атындағы
Қызылорда университеті
журналистика факультетінің
1-курс студенті
Қорқыт ата атындағы
Қызылорда университеті
журналистика факультетінің
1-курс студенті