Тіршілік тынысы Tirshilik-tynysy.kz ақпараттық агенттігі
» » Педагогикалық этиканың 7 негізгі принципі

Педагогикалық этиканың 7 негізгі принципі

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрі 2020 жылғы 11 мамырда "Педагогикалық этиканың кейбір мәселелері туралы" бұйрыққа қол қойды, деп хабарлайды zakon.kz.

Сонымен, педагогикалық этиканың негізгі принциптері мыналар болып табылады:

1) ар-ождан тазалығы:

педагогтың ар-ождан тазалығы оның оқыту мен тәрбиелеу жұмысының нәтижесіне деген жауапкершілігін, өз іс-әрекетіне түзетулер енгізіп, өз-өзін басқара алу қабілеттілігін, сынға және оны дұрыс қабылдай білу қабілетін, кез-келген пікірге, студенттер мен оқушыларға, олардың ата-аналарына (заңды өкілдеріне), әріптестеріне әрдайым ашықтығын білдіреді;

2) адалдық:
педагогтың адалдығы оның бағалау қызметінің ашықтығын, өзі құрған білім беру ортасының ашықтығын білдіреді. Адалдық мұғалімге студенттер мен оқушылардың, олардың ата-аналарының (заңды өкілдері), әріптестерінің құқықтарын бұзуға тыйым салады;

3) жеке адамның ар-намысы мен тазалығын құрметтеу:

Мұғалім студенттер мен оқушылардың, олардың ата-аналарының (заңды өкілдері), олармен қарым-қатынаста әдептіліктің объектісі болып табыла отырып, адамдардың ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтейді. Ол баланың дамуына шын жүректен тілек білдіреді, әрдайым оған көмекке келуге дайын, жеке өсуінің дамуына ықпал ету үшін оқушы мен оқушының жетістіктерін (сәтсіздіктерін) бағалауда өте сақтық пен байыптылықты сақтайды.

Оқу процесінің қатысушыларына қатысты физикалық, моральдық және психологиялық күштеу әдістерін қолдануға жол бермейді;

4) патриотизм:

Мұғалім өзінің Отаны - Қазақстан Республикасына, тарихына, дәстүрлері мен тіліне адал, оған сүйіспеншілікпен қарайды. Қазақстан Республикасының мәдени және тарихи дәстүрлерін сақтайды, студенттер мен оқушыларға осы қатынасты жеткізеді.

5) жалпыадамзаттық құндылықтар мен төзімділікті құрметтеу:

Жалпыға ортақ құндылықтардың басымдығын мойындай отырып, мұғалім әр ұлттық мәдениеттің ерекшеліктерін, құндылықтары мен қадір-қасиеттерін құрметтейді. Оқытушы ұлтаралық қатынастар мәдениетін қалыптастырады, студенттерден жасына, жынысына, тіліне, ұлтына, дініне, азаматтығына, шығу тегіне, әлеуметтік, лауазымдық немесе мүліктік жағдайына немесе кез-келген басқа жағдайға қарамастан барлық этностардың және барлық адамдардың құқықтары мен қадір-қасиеттерін құрметтеу сезімін оятады;

Мұғалімнің толеранттылығы дегеніміз - студенттер мен оқушыларға, олардың ата-аналарына (заңды өкілдеріне), олардың әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік мәртебесіне, жынысына, нәсіліне, ұлтына, тіліне, дініне, мәдениетіне, нанымына, туған және тұратын жеріне, сонымен қатар оқу үлгеріміндегі оқушылардың кемшіліктеріне деген түсінушілігін, төзімділігін байқатады.
Мұғалім мектеп ұжымында сенім мен сыйластық ахуалын құруға өз үлесін қосады;

6) кәсіби ынтымақтастық:

Мұғалім әрдайым өз кәсібінің беделін ойлайды, әріптестерінің ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтейді, мұғалімнің беделіне нұқсан келтіретін әрекеттерге жол бермейді.

Әріптестерінің сеніміне қиянат жасауға, кәсіби міндеттерін орындауға кедергі келтіруге, зиян келтіруге қандай-да бір жолмен жол берілмейді. Педагог әріптестеріне теориялық және әдістемелік шеберлік деңгейін көтеруге, шығармашылық қабілеттерін дамытуға көмектеседі, қиын жағдайда әріптестерінің көмегіне жүгінеді. Кәсіби ынтымақтастық әділетсіздік пен әділетсіздікті ақтай алмайды;

7) үздіксіз кәсіби даму:

Оқытушы өзінің кәсіби шеберлігін, зияткерлік, шығармашылық және жалпы ғылыми деңгейін жетілдіріп отырады.

Бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң (25 мамыр) күшіне енеді.
28 мамыр 2020 ж. 760 0