Инклюзивті білім беру: тиімді оқыту
Бүгінгі таңда әлем жұртшылығының назарын аударып отырған мәселе – балалардың жеке сұраныстары мен ерекшеліктеріне ортаның, отбасының қатысуымен білім беру үрдісіне толық қосуды қарастыратын инклюзивті білім беру.
Инклюзивті білім беру – барлық баланы, соның ішінде мүмкіндігі шектеулі балаларды жалпы білім үрдісіне толық енгізу және әлеуметтік бейімдеу. Жынысына, шығу тегіне, дініне, жағдайына қарамай, балаларды айыратын кедергілерді жоюға, ата-аналарын белсенділікке шақыруға, баланың түзеу-педагогикалық және әлеуметтік мұқтаждықтарын арнайы қолдау. Яғни жалпы білім беру сапасы сақталған тиімді оқытуға бағытталған білім.
Бұған қатысты аудандық білім бөлімінің бас маманы Л.Мығымбаева:
– Елімізде инклюзивті білімнің дамуы Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011-2020 жылға арналған мемлекеттік білім бағдарламасында сипатталып, оның жоспарлы дамуына әсер ететін қауіп-қатер ретінде елімізде мүмкіндігі шектеулі балалар мен мүгедек балалардың көбеюі атап көрсетілді және екі кезеңге белгіленген инклюзивті білімді жүзеге асырудың мақсаттары мен міндеттері айқындалды. Бағдарламаны іске асыру нәтижесінде елімізде 2019 жылы инклюзивті білім беруге жағдай жасау 30%, 2020 жылға қарай 70% ұлғайту көзделген, – дейді.
Аудан бойынша психологиялық-медициналық, педагогикалық кеңес есебіне сәйкес даму мүмкіндігі шектеулі 213 бала тіркелген. Балалар білім бөлімі тарапынан тіркеуге алынып, тиімді оқытуға бағытталған біліммен қамтылуда.
Аталған мемлекеттік бағдарлама жүзеге асырыла басталған уақыттан бері аудандағы 14 мектепке арнайы педагог-дефектолог, логопед мамандары алынып, аудан бойынша инклюзивті біліммен қамту 82%-ті құрады. Биылғы жылдан бастап облыстық бюджет есебінен 2 мектепте арнайы кабинет ашылып, қазіргі таңда кабинетті жабдықтау бойынша жұмыс басталған.
Аудандық білім бөлімінің мәліметінше, білім беру ұйымдарында ерекше қажеттіліктері бар балаларға білім беру қызметі, оқыту бағдарламасы жайлы «Ерекше қажеттіліктері бар балаларға білім беру қызметі», «Инклюзивті білім беру – өмір қажеттілігі» тақырыбында семинар-тренинг өткен.
Ерекше қажеттіліктері бар балалар да білім алуға құқылы. Және бұл мәселе мемлекет үшін де негізгі міндеттердің бірі болып саналады. Сондықтан әр балаға оның қажеттілігіне қарай қоғамға пайда келтіруге және оның толыққанды мүшесі болуына мүмкіндік беру – инклюзивті білім берудің негізгі мақсаты. Осы бағытта ауданда нақты жұмыстар атқарылуда.
Б.ЖАНӘЛІ