Тіршілік тынысы Tirshilik-tynysy.kz ақпараттық агенттігі
» » Сәресінде береке бар

Сәресінде береке бар

Қасиетті Рамазан айының құрметіне және тұрақты оқырман­дарымыздың ұсыныс-пікіріне сәйкес аудандық мұсылмандар мешітімен бірлесе «Сұраңыз, түсіндіреміз!» атты айдар ашқан болатынбыз. Газетіміздің өткен санында тарауық намазы туралы айтсақ, бұл жолы сәресінің әдептері жөнінде әңгіме өрбітетін боламыз. Оқырмандардан жинақталған сұрақ­та­рымызға аудандық мешіттің бас имамы Асхат Асқарұлы ­жауап береді.

– Сәресі мен ауызашардың әдептері жөнінде айтсаңыз...

– Оразаның әр күні сәресі ішуден басталады. Сәресі деп Рамазан айында ораза ұстау ниетімен таң атпастан бұрын тамақтануды айтады. Бүгінде ораза ұстаушылардың көп­шілігі түнде тойып ішіп-жеп, сәресін ішпей, оразасын әрі қарай жалғастыра беруді әде­тіне айналдырған. Алайда, сәресінің сіз бен біз біле бермейтін пайдалары мен артықшы­лықтары ұшан-теңіз.

Әрбір мұсылман Рамазан айындағы түн­нің соңғы бөлігінде ораза тұтуға ниет етіп, сәресін ішкені жөн. Неге? Өйткені, Алла Елшісі (оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын): «Таң атпастан бұрын тамақтаныңдар, өйткені сәресінде береке бар!» деген. Адам­ның кейде сәресіне тұрмаған күндері біртүрлі әлсіздік сезініп, өзін жайсыз сезінуі­нің себебі осыдан.

«Расында, Алла және оның періштелері сәресін ішкендерге салауат айтады деген де хадис бар. Енді өзіңіз ойлаңыз, аса Құдіретті, әлемнің Иесі Алланың өзі есендік тілеген пенде қалай ұтылмақ? Сәресін ішкен адамның күні амандықта, есендікте болатыны анық.

Сондай-ақ сәресі – мұсылманның ораза­сы мен христиандардың, яһудилердің ора­за­­­ларын бір-біріне ұқсатпай ерекшелеп тұ­ратын бірден-бір амал. Өзге дін өкілдері де біз секілді ораза ұстайды. Сондықтан Алла Елшісі (оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын): «Ақиқатында, біздің оразаның өзге Кітап иелерінің оразасынан айырмашылығы – сәресі ішу» деген.

Жалпы сәресін ішудің маңыздылығы туралы хадистер өте көп. Ибн `Амр, Әбу Са`ид және Әнастан (р.а) жеткен хадисте Пай­ғамбарымыз (оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын): «Бір жұтым сумен болса да сәресін ішіңдер», – десе, келесі бір хадисте «Расында, сәресіде игілік бар, сондықтан оны қалдырмаңдар» деген.

– Сәресі қай кезде ішіледі және қай уақытта тоқтатылады?

– Сәресінің уақыты таң атуға жақын қал­ғанда басталады. Егер адам таң атпас­тан бірнеше сағат бұрын немесе ұйқыға жатар алдында тамақтанса, онда бұл сәресі болып саналмайды. Сәресін түннің ақырғы бө­лігіне дейін қалдыру керек немесе тіпті, таң намазының алдына жақын тамақтанған абзал. Пайғамбарымыз (оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын): «Бізге, пайғамбарларға ауызды уақыты кіруімен ертерек ашып, сәре­сін кешірек жасау әмір етілген» деген.

Адамның таң ата бастағанына анық көзі жеткенше тамақтана беруіне рұқсат етіле­ді. Алла Тағала Құранда: «Таңның ақ жібі мен қара жібін ажырата алғандарыңша жең­дер және ішіңдер» деген. Ал қазір біз­де бұл жағдай арнайы бекітілген ораза кесте­сі арқылы жеңілдетілген. Сондықтан Діни басқарма бекіткен жергілікті ораза кестеле­ріне сүйенген абзал.

– Ораза тұтушы сәресіне ұйықтап қалса, сол күнгі оразасын жалғастыра беру керек пе?

– Рамазан айында ұйқыдан тұра алмай сәресі уақытын өткізіп алған адам еш нәр татпастан сол күнгі оразасына ниет етіп, оразасын жалғастырып ұстап кете береді. Себебі, Пайғамбарымыз (с.а.у) «ашура күні» жаршыға былай жария етуді бұйырды: «Кім бір нәрсе жеп қойған болса, аузын күннің соңына дейін берік етіп тәмәмдасын. Ал ештеме жемеген адам, сол күйінше жемесін (ораза ұстасын)!». Бұл хадистен түсінетіміз, ораза кезінде сәресіге тұрмай таң атырған кісі де еш нәр татпастан сол күнгі оразасын ұстайды. Осы орайда, лаж болса, сәресіні жі­бермеген жөн. Ол үшін қазіргі дамыған заманда мүмкіндік көп. Оятқыштың да сан түрі бар. Пайғамбарымыз (с.а.у.) «сәресіде береке бар» деген. Сәресіде тәбетіңіз тартпай тұрса, тым болмағанда су ішкен жақсы. Осылайша, өзіңіздің денеңізді күні бойы керек еттіретін сұйықтықпен қамтамасыз еткен боласыз. Оның үстіне, сәресі – адамға рухани демеу.

– Сәресін ішіп болып, ауыз бекіт­кеннен кейін түкірік жұтса, ораза бұ­зыла ма?

– Аузы берік кісі аузындағы сілекейін немесе түкірігін жұтса, оразасы бұзылмайды. Адам сіңбірігін ішке тартып, жұтса да, ораза бұзылмайды. Бірақ сілекейі мен түкірігін әдейі жинап барып жұтуға болмайды. Бұған тыйым салынады. Жалпы, барлық амал ниетке байланысты. Сондықтан ниетімізді дұрыс істерге бағыттағанымыз жөн.

– Ауыз бекіткеннен кейін сұйық дәрі (система) қабылдауға бола ма?

– Негізінде шариғат бойынша табиғи жолдар (ауыз, мұрын, тік ішек) арқылы іш­ке кірген нәрсе оразаны бұзады. Ал дене арқылы кірген нәрсе оразаны бұзбайды. Оған «Терідегі ұсақ тесіктер арқылы май секілді заттың ішке кіруі оразаны бұзбайды» деген пәтуа дәлел.

Имам Әбу Юсуф пен Имам Мухаммад (Алла оларды рақым етсін) бұл үкімді былай тұжырымдаған: Қарындағы және бастағы терең жараны емдеу оразаны бұзбайды. Өйткені олардың пікірі бойынша дәрінің ішке негізгі (табиғи) жолдармен баруы шарт. Сондай-ақ, жара арқылы ішке баратын жол­дың тығыздылығынан және емделу барысында оның бітеліп қалуынан дәрінің ішке жетуі екіталай. Бірақ Имам Әбу Ханифа (Алла оны рақым етсін) қарындағы немесе бастағы терең жараны емдегенде дәрі ішке немесе бас миға жеткені үшін ораза бұзылады, деген және сұйық дәрінің ішке, бас миға жететінін ескерткен.

Қазіргі заман ғалымдары ине арқылы салынатын дәрілерді ас-су сияқты денеге азық, қуат болатын және емделу үшін (денеге қуат, азық болмайтын) етіп, екіге бөліп қарастырады. Тері астына және бұлшық ет­ке емделу үшін (денеге қуат, азық болмайтын) ине салса, ауыз ашылмайды. Бірақ көк тамырға ине салу (қан құюдан басқа) мәсе­лесінде ғалымдардың көзқарастары бірдей емес. Көп ғалымдар тамырға салынатын ине денеге қуат, азық болмаса, ораза бұзыл­майды дейді.

Осыған орай, емделу және аурудың алдын алу мақсатында денеге (тері астына, бұлшық етке, жамбасқа, көк тамырға) ине шаншып, ішке ас-судың орнын баспайтын пенициллин, инсулин, екпе, дененің бел­сенділігін арттыратын, ауырсынуды басатын, денені мұздататын, дене қызуын кемітетін дәрілер мен дәрумендерді қолдану оразаны бұзбайды. Сондықтан ораза тұтатын адам алдымен дәрігерден ине арқылы жіберілетін қандай дәрі екенін сұрап білуі керек. Алайда, ораза кезінде сұйық дәрі қабылдау қат­ты қажет болмаса, оны ауыз ашқаннан кейін немесе Рамазан айынан тыс күндерге қал­дырған абзал.

– Сәресі дұғасын қазақ тілінде айтуға болады ма?

– Ұлы Жаратушы барлық ұлттың тілімен қоса іштегі айтылмаған тілектерін де біледі. Сондықтан ауыз бекіту дұғасы мен ауызашар дұғаларын арабша айту шарт емес, әр ұлт өз тілінде айтса да болады.

Сұхбаттасқан Ақтөре ИБРАГИМҰЛЫ
28 наурыз 2023 ж. 291 0