Тіршілік тынысы Tirshilik-tynysy.kz ақпараттық агенттігі
» » "Міндетті" сатып алуды болдырмауға болады, егер сізге қосымша зат қойылса

"Міндетті" сатып алуды болдырмауға болады, егер сізге қосымша зат қойылса

Кейбір кәсіпкерлер үшін тұтынушылардың құқықтарын бұзу қалыпты жағдайға айналды, тіпті бизнестегі табысқа жетудің кілті болды.

Мұндай немқұрайдылықтың жарқын мысалдарының бірі-сатып алушыға қосымша тауарлар мен қызметтерді енгізу.

Мысалы, адам автосалонға келіп, өзі үшін автокөлік таңдайды, ол прейскурантта көрсетілген бағаны төлеуге дайын. Бірақ мұнда олар оған осы машинаға жиынтыққа кірмейтін бірқатар қымбат құрылғыларды сатып алу керек деп мәлімдейді.

Бұл жағдайда "тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" Заң толығымен сатып алушылар жағында: 28-бап бір тауарларды сатып алуды өзге тауарларды (жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді) Міндетті түрде сатып алумен негіздеуге тыйым салады.

Айтпақшы, ҚР Кәсіпкерлік кодексіне сәйкес мәжбүрлі ассортиментті тауарды сату (сатып алу) жосықсыз бәсекелестікке жатады, ол үшін жауапкершілік ҚР Әкімшілік құқық бұзушылық туралы Кодексінде көзделген.

Кәсіпкерлік кодексі сондай-ақ "мәжбүрлі ассортиментпен тауарды өткізу (сатып алу)"ұғымына не кіретінін түсіндіреді. Бұл сатушының немесе сатып алушының мәміле тақырыбына қатысы жоқ Қосымша шарттар мен талаптарды белгілейтін кез келген әрекеті.

Осындай бұзушылықтың салдарынан тұтынушыға келтірілген залалды сатушы толық көлемде өтеуге тиіс. Есіңізде болсын, сіз тауарлар мен қызметтерді еркін таңдауға құқығыңыз бар!

Егер сатушы сізге "міндетті түрде" белгісімен басқа өнімді үйретсе, сіз өзіңіздің заңды тұтынушылық құқығыңызға қол сұғатын адамға шағым жасай аласыз.

Мұндай кінә қою сатушыға жеке тапсырылады не тапсыру туралы хабарламасы бар тапсырыс хатпен пошта арқылы жіберіледі. Сіз шағымды сатушының (өндірушінің, орындаушының) электрондық поштасына жібере аласыз.

Кәсіпкер шағымды қарауға және оны алған күннен бастап 10 күнтізбелік күн ішінде қажетті құжаттардың көшірмелерімен дәлелді жазбаша жауап беруге міндетті.

Егер кәсіпкерден жауап келіп түспесе немесе ол бұзушылықтарды жоюдан және келтірілген залалды өтеуден бас тартса, онда сіз тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетіне немесе ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігіне жүгінуге құқылысыз. Сол сияқты сіз бизнесмен сотқа дейінгі тәртіпте тұтынушылық дауды қарауға қатысудан бас тартқан жағдайда да оқуға түсе аласыз.

Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитеті жосықсыз мәміленің құрбаны болмас үшін қазақстандықтарға өз құқықтарын қорғауды және құқықтық сауаттылықты арттыруды ұсынады.
16 маусым 2022 ж. 228 0