Планшет па, портфель ма?
Апта басында Үкімет басшысы Әлихан Смайловтың төрағалығымен селекторлық режимде өткен жиында Білім беруді дамытудың 2022-2026 жылдарға арналған тұжырымдамасын бекіту мәселесі қаралды.
Жиында Оқу-ағарту министрі Асхат Аймағамбетов тұжырымдамада мектеп бағдарламасы жетілдіріліп, келешекте мектептерге академиялық автономия беріліп, әр оқушының цифрлық портфолиосы әзірленетінін жеткізді. Сондай-ақ, шағын комплектілі мектептерде жекелеген пәндер онлайн оқытылып, балаларды цифрлық оқулықтармен оқыту іске асатынын мәлімдеді. Ал Ғылым және жоғары білім министрі Саясат Нұрбек «Жайлы мектеп» жобасы аясында елімізде 100 мың педагог даярлау жоспарда тұрғанын және жұмыс берушілермен бірге университеттердің білім бағдарламалары жаңартылғанын тілге тиек етті.
Білім беру саласында осындай жаңалықтар айтылған жиында цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрі Бағдат Мусин мектептерге интернет орнату және балаларға арналған планшет құрылғыларын сатып алу мәселесіне тоқталды.
Сонымен алдағы уақытта білім беру саласын тағы да жаңа бастама күтіп тұр. Қағазбастылықтан мүлдем бас тартылмаса да, түлектерге берілетін басты құжат аттестат та электронды нұсқада дайындалады. Оқушының цифрлық портфолиосында электронды күнделіктен бастап барлық құжаттар жинақталады. Мұндай тұжырымдаманың іске асу мерзімі 4 жылға жоспарланған. Яғни білім беру сапасын арттыру мақсатында жасалған қадам еліміздің білім беру саласын бәсекеге қабілеттілігін арттыруға негізделген.
Ал білім саласында бүгінгі күннің мәселесіне айналған әрбір оқушының оқулығын планшетке ауыстыру қоғамда кеңінен талқылануда. Сонымен «Портфельді планшетке ауыстыруға дайынбыз ба?» деген сауалдың жауабы қандай? Бұл ретте, қоғамдық көзқарастың пікірі әралуан болуы заңдылық. Бірі қолдаса, енді бірі цифрлыққа көшіруге әлі ерте дейді. Себебі аз уақытта оқулықты планшетке ауыстыруға интернеттің әлсіздігі мен барлық ата-ананың материалдық жағдайы әсер ететіні сөзсіз.
Иә, шын мәнінде ата-аналар тарапынан балалардың мектепке арқалап апаратын сөмкесінің салмағы туралы үнемі айтылып жүргені рас. Бұғанасы қатпаған баланың денсаулығын ойлаған ата-ана мектепке дейін баласының сөмкесін өзі апарып беруге тырысады. Дегенмен оқушы сөмкесін көбіне өзі көтеруге мәжбүр. Сондықтан министрлік тарапынан қолға алынған планшет алу мәселесін құптайтындар да жеткілікті. Бұл жайында белсенді оқушы Зере Мұхтар ата-аналар мен ұстаздардың пікірін білген екен.
– Білім саласындағы жаңа бастаманы қолдаймын. Жоғарғы сыныпта оқитын оқушының арқалап жүретін сөмкесі түгіл бастауыш сыныпта оқитын баланың сөмкесі де әжептәуір салмақты. Мұны көзімізбен көріп жүрміз. Бұл әрине, денсаулығына зиян. Сондықтан оқулықты планшетке ауыстыруға қарсы емеспін. Бір жағынан баланың соңғы технологияны меңгеруіне үлкен мүмкіндік, жаңашылдық, – дейді кент тұрғыны М.Сәдуақас.
Жаңашылдық мүлдем оқулықтан бас тарту деген мәселе емес. Бұл соңғы технологияны енгізу арқылы оқушылардың компьютерді меңгеру секілді мәселені де мақсат етеді. Болашақта дәптер мен оқулық бірте-бірте ысырылып, бірыңғай электронды форматпен оқуға көшуге әзірлікке ыңғайлану.
– Менің балам бастауыш сыныпта оқиды. Балам мектепке ұялы телефонын апармаса да, үйге келгенде ұялы телефонды қолынан тастамайды. 1-2 сағаттан да астам уақыт пайдаланады десем артық айтқандық емес. Енді мектепте де планшетпен оқитын болса, электронды құрылғы денсаулығына, көзіне кесірін тигізеді. Сондықтан оқулықпен оқығаны дұрыс, – дейді ата-ана Л.Сағидоллақызы.
Бүгінгінің сауалына пікір де сан алуан. Көбінесе бала денсаулығына алаңдайтын ата-ана планшеттің сапасы, интернет желісінің қолжетімділігі де мәселе туғызатынына сенімді.
– Оқушылар сабақты оқулықпен оқу арқылы тақырыпты толыққанды түсінуге мүмкіндігі көп. Тұщына оқып, кітаптың келесі парағын ашуға асығады. Оқулықтың орны бөлек, әрине. Дегенмен жаңашылдыққа да бет бұруымыз қажет. Үйінен оқулықты арқалап әкелмей, мектепте планшетпен оқып, үй тапсырмасын оқулықтан орындаса денсаулыққа тигізетін зияны азаяр еді, – дейді ұстаз А.Көшенова.
Портфельді планшетке ауыстыруға байланысты министрлік тарапынан көптеген әзірлік жұмыстары жүргізіледі. Барлық оқушыны бірдей планшетпен қамтамасыз ету үшін едәуір қаржы қажет. Алдымен бастауыш сынып оқушыларын қамтып, содан соң бірте-бірте барлық оқушының планшетін түгендеу үшін уақыт пен қаржы қажет екені айтпаса да түсінікті. Ал цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрі Бағдат Мусин мектептерге сапалы интернет орнату мәселесінде жергілікті әкімдіктерден де қолдау қажет екенін айтты.
Айналып келгенде балалардың сапалы білім алуына байланысты тұжырымдама қабылданды. Ал оның қалай іске асатыны тағы да уақыт еншісінде.
Бибісара ЖАНӘЛІ